Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Elektrische TU/e-racewagen beste volgens Audi
27 januari 2010 - De elektrische racewagen, URE05e, die het University Racing Team afgelopen week presenteerde, heeft nu al een eerste prijs gewonnen. Dat gebeurde tijdens de Audi Contest Formula Student electric 2010 op 21 januari in Ingolstadt. De Duitse autofabrikant gaf de TU/e studenten een cheque van vijftienduizend euro mee. x4_s.jpg
Het ontwerp van de URE05e.

De eerste plaats is toegekend aan het TU/e-team vanwege de ‘uitstekend toegepaste technieken’, ontwerpkeuzes en omdat het team het verst is in de ontwikkeling van de elektrisch aangedreven racewagen. URE heeft de motor van het racemodel van vorig jaar omgebouwd tot een elektrisch type. Er is een batterijpakket van 78 cellen ingebouwd dat wordt geregeld door externe controllers. De twee in het achterframe geplaatste elektromotoren leveren 95 pk met een rendement van negentig procent.

Met de complimenten van het hoofdkantoor van Audi kan URE de eerste Student Formula wedstrijd in Groot Brittannië en de daaropvolgende in Duitsland vol vertrouwen tegemoet zien. Bestuurslid Joni Driessen: “We zijn natuurlijk blij met het geld, maar belangrijker is de eer die Audio ons toekent. Fijn dat zo’n grote autofabrikant ons ontwerp het beste vindt.”