Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Onverwachte inval bij Demos
3 juni 2010 - Zo’n zestig studenten van SSRE en de Enschedese collega-vereniging Taste pleegden woensdagavond 26 mei rond elven een onverwachte inval bij studentenvereniging Demos in de Bunker. Bij de inval sneuvelden volgens de TU/e-beveiliging enkele glazen en taponderdelen; een ‘geleende’ tafelvoetbalkast werd al gauw weer terugbezorgd.

Het circa vijfentwintigkoppige Enschedese gezelschap was eerder die avond, gepland, de SSRE-sociëteit binnengevallen, vertelt vice-praeses Irene Boertien. Het brassen -een soort eregevecht tussen studenten, waarbij vaak ook wordt geprobeerd wat verenigingsobjecten te jatten- is bij veel studentenverenigingen traditie. “Blijkbaar hadden ze er na hun uurtje hier nog geen genoeg van, waarop we besloten om nog even bij Demos langs te gaan”, vertelt Boertien. Ze benadrukt dat, hoewel er al duwend en trekkend wel wat glazen sneuvelden, het geenszins de intentie was om dingen stuk te maken en dat de onderlinge banden prima zijn.

Ook Demos-secretaris Marloes Elkink beklemtoont dat het ‘een heel studentikoos voorval’ was, zonder incidenten of noemenswaarde materiële schade die op iemand verhaald zou moeten worden. “We waren wel erg verrast; het is toch handig om van tevoren te weten dat er zo’n inval komt.” (MvdV)/.