Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Andere cateraar voor kantines
3 juni 2010 - Er komt vanaf 1 januari een andere cateraar voor de kantines van de TU/e. Bij het sluiten van de inschrijving voor de exploitatie van de komende jaren, bleek dat de huidige cateraar Albron niet heeft ingetekend. Twee andere cateringbedrijven hebben zich wel ingeschreven.

Albron wil niet prijsgeven waarom het bedrijf afziet van intekening voor de kantines. Monique Kuyck, hoofd Services van de Dienst Interne Zaken: “Misschien kunnen of willen ze niet voldoen aan het pakket van eisen dat we hebben opgesteld. Dat blijft gissen.” Albron heeft wel ingetekend bij de aanbesteding van het kavel horeca en wil wel graag uitbater blijven van De Zwarte Doos en University Club.

Tijdens proefdagen in de kantine van het Paviljoen, op 7 en 8 juni, zullen medewerkers en studenten van de TU/e mee beoordelen welke van de twee kandidaten de beste is. DIZ heeft 67 proefkonijnen gevonden die deelnemen aan de proefdagen. De groep vormt een ‘redelijke afspiegeling’ van de universiteitspopulatie. Tegen een vergoeding van 2,50 euro gaan ze het eten en drinken keuren en zullen ze hun mening geven over de presentatie van het aanbod. De kantine van het Paviljoen is tijdens de proefdagen overigens gewoon open voor andere gasten.

Kuyck vertelt liever niet welke cateraars de proefdagen in het Paviljoen gaan verzorgen. “We willen voorkomen dat deelnemers zich vooraf gaan oriënteren. Voor een goed oordeel is het nodig dat mensen blanco de kantine binnenstappen.”

De aanbesteding door DIZ geldt voor de periode van 2011 tot en met 2016 en is opgedeeld in drie kavels. Dat zijn achtereenvolgens Kennispoort, horeca, bedrijfsrestaurants en banqueting. (FvO)/.