Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Natuurkundigen breken tent af
10 juni 2010 - Wie dacht dat natuurkundigen niet uit hun dak kunnen gaan, kwam dinsdagavond 8 juni bedrogen uit. De vloer van de feesttent bleek zelfs niet sterk genoeg om het enthousiasme van de feestende fysici te weer- staan. Ze hadden dan ook iets te vieren: ter gelegenheid van het vijftigjarig bestaan van hun faculteit werd het jaarlijkse voetbaltoernooi voor de vakgroepsleden van Technische Natuurkunde dit jaar gevolgd door een barbecue voor alle studenten, medewerkers en gepensioneerden.
Foto: Bart van Overbeeke

Zo’n vijfhonderd man had zich ingeschreven voor de feestavond op het evenemententerrein tussen de Dommel en Traverse, waar met een feesttent, bartent, garderobetent en buffettent een intieme sfeer was gecreëerd.

Nadat het voetbaltoernooi en de barbecue onder uitstekende weersomstandigheden waren afgewerkt, brak een kwartier nadat feestband Eighty Eight aftrapte het noodweer los. Dit deed volgens de organisatie niets af aan de feestsfeer, zelfs niet toen -op het moment dat decaan prof.dr.ir. Klaas Kopinga het podium betrad voor een duet met de band- de stoppen doorsloegen omdat de buitenverlichting te veel water had gevangen. De band speelde onverdroten voort op een noodaggregaat en na vijf minuten was ook het licht in de tent weer aan. Na een door het publiek afgedwongen laatste toegift moest de beveiliging eraan te pas komen om de tent -met zachte hand- schoon te vegen. (TJ)