Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Publieksdag wordt beleving
10 juni 2010 - De opzet van de jaarlijkse Publieksdag gaat op de schop. Strategisch belangrijke thema’s worden de leidraad en daarbinnen komt de focus te liggen op de innovatieve aspecten van het onderzoek. Ook krijgt de dag een nieuwe naam: TU/eXperience.

“Onderzoek wees uit dat de dag al jaren zeer goed gewaardeerd wordt en daar ligt dan ook niet de reden voor deze vernieuwings-slag”, zegt Femke Beijer van het Communicatie Expertise Cen-trum (CEC). “We willen vooral alle nieuwe plannen die aan de TU/e leven, op deze dag nadrukkelijker onder de aandacht van het publiek brengen.”

Dit jaar zijn de thema’s ‘energy’ en ‘health’. Beijer: “Er is al veel overleg geweest aan de faculteiten over de manier waarop zij invulling kunnen geven aan deze thema’s. Veel faculteiten gaan hiervoor op 3 oktober samenwerken. Populaire activiteiten als het Toverlab willen we zeker behouden, maar ook daar bekijken we hoe de activiteiten kunnen aansluiten bij de thema’s.” Ook de brandingcampagne rondom ‘The Land of the Innovator’ wordt nadrukkelijk meegenomen op de dag. “Bezoekers krijgen een landkaart waarmee ze op ontdekking kunnen gaan”, zegt Beijer. “Het moet voor hen echt een beleving worden. Daarom hebben we ook de naam veranderd; ‘TU/eXperience’ dekt de lading veel beter.” (HK)/.