“Onderzoek wees uit dat de dag al jaren zeer goed gewaardeerd wordt en daar ligt dan ook niet de reden voor deze vernieuwings-slag”, zegt Femke Beijer van het Communicatie Expertise Cen-trum (CEC). “We willen vooral alle nieuwe plannen die aan de TU/e leven, op deze dag nadrukkelijker onder de aandacht van het publiek brengen.”
Dit jaar zijn de thema’s ‘energy’ en ‘health’. Beijer: “Er is al veel overleg geweest aan de faculteiten over de manier waarop zij invulling kunnen geven aan deze thema’s. Veel faculteiten gaan hiervoor op 3 oktober samenwerken. Populaire activiteiten als het Toverlab willen we zeker behouden, maar ook daar bekijken we hoe de activiteiten kunnen aansluiten bij de thema’s.” Ook de brandingcampagne rondom ‘The Land of the Innovator’ wordt nadrukkelijk meegenomen op de dag. “Bezoekers krijgen een landkaart waarmee ze op ontdekking kunnen gaan”, zegt Beijer. “Het moet voor hen echt een beleving worden. Daarom hebben we ook de naam veranderd; ‘TU/eXperience’ dekt de lading veel beter.” (HK)/.
|