Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Duizend vrijwilligers gezocht voor oefening ontruiming TU/e
1 juli 2010 - De TU/e zoekt duizend vrijwilligers voor een rampenoefening met ontruiming en evacuatie. Het betreft een grootschalige rampenoefening die de TU/e organiseert samen met de gemeente Eindhoven en de Koninklijke Landmacht. ‘WAKE UP’ is de werktitel voor deze oefening die gehouden wordt op vrijdag 24 en zaterdag 25 september. De vrijwilligers worden gezocht onder studenten en medewerkers van de TU/e.

Het is voor het eerst dat er een oefening wordt gehouden op het TU/e-terrein waarbij zo’n duizend mensen zijn betrokken.

Bij de TU/e en de betrokken instanties staat veiligheid hoog in het vaandel. Ook binnen de TU/e bestaat het risico van een calamiteit, denk aan brand in één van de TU/e-gebouwen. Maar ook een ongeluk buiten de campus kan zorgen voor gevaarlijke situaties op het TU/e-terrein. De universiteit, de gemeente Eindhoven en de Koninklijke Landmacht willen goed voorbereid zijn op rampen, vandaar deze oefening.

De oefening bestaat uit een grootschalige ontruiming gevolgd door een evacuatie. De ontruiming is vrijdagmiddag 24 september op de TU/e-campus. Daarvoor is de TU/e op zoek naar duizend vrijwilligers. Na de ontruiming wordt ook een evacuatie geoefend. Daarvoor reist de helft van de duizend vrijwilligers af naar één van de Landmacht-kazernes in deze regio. Dit onderdeel van de oefening duurt tot zaterdagochtend 25 september. (CvK)/.

Kijk voor meer informatie op www.tue.nl/wakeup.