Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
UvT start lerarenopleiding

1 juli 2010 - De Universiteit van Tilburg begint volgend jaar met een academische lerarenopleiding. Het doel is het aantal universitair geschoolde leraren in de regio Noord-Brabant te vergroten. Studenten worden opgeleid tot leraar in de vakken economie, wiskunde, management en organisatie, maatschappijleer, filosofie, Nederlands en levensbeschouwing. De opleiding duurt één jaar en is bedoeld voor studenten met een universitaire master in een van deze richtingen. Afgestudeerden mogen les geven in alle klassen van het vmbo, havo en vwo. De universiteit is niet van plan ook educatieve minoren op te zetten. Met Tilburg erbij zijn er nu tien universiteiten met eigen lerarenopleidingen, waaronder de TU/e. (HOP)