Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar

Happy Street genomineerd voor Dutch Design Award

1 juli 2010 - Onder de genomineerde ontwerpen die kans maken op een Dutch Design Award (DDA) zit dit jaar ook Happy Street, het Nederlandse paviljoen op de Wereld Expo in Shanghai. TU/e-alumnus ir. John Körmeling en universitair docent ir. Rijk Blok van de faculteit Bouwkunde tekenden voor het ontwerp en de uitvoering. Op 23 oktober worden de winnaars bekendgemaakt.

De genomineerden strijden om in totaal zeventien verschillende awards in even zoveel categorieën. Happy Street doet mee in de categorie ‘Beste Publiek Exterieur’. De jury noemt Happy Street niet zozeer een weergave van Nederland zoals het is, maar eerder hoe het kan worden gedroomd. Als sterke onderdelen prijst men de routing en de goed gekozen zichtlijnen tussen de huisjes door. Körmeling en Blok gaan in hun categorie de strijd aan met een geluidsscherm rond de randweg bij Eindhoven van VHP (‘technische uitstraling die past bij de identiteit van Eindhoven’) en een ontwerp voor de openbare ruimte in Apeldoorn, waarvan de maker anoniem is.

De Dutch Design Awards hebben als doel het brede publiek een groter bewustzijn te geven van de mogelijkheden en waardecreatie van design. De ontwerpen van alle finalisten en winnaars worden na 23 oktober één week geëxposeerd in de Brainport Greenhouse tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven. (HK)