Glazen Huis in 040
    Philip de Goey wordt decaan faculteit Werktuigbouwkunde
    22 december 2010 - Prof.dr. Philip de Goey is door het College van Bestuur benoemd tot decaan van de faculteit Werktuigbouwkunde. Hij volgt op 1 mei prof.dr.ir. René de Borst op die er dan zijn reguliere periode van vier jaar op heeft zitten. Dat heeft bestuurssecretaris Harry Roumen deze week laten weten. De aanstelling van De Goey is voor een periode van vier jaar en loopt tot 1 mei 2015.

x13_s.jpg
    Prof.dr. Philip de Goey.

Foto: Bart van Overbeeke

De Borst neemt met een goed gevoel afscheid van zijn rol als decaan. “Het is nu een goed moment om het stokje over te dragen. Werktuigbouwkunde staat er goed op en is voorbereid op de toekomst. De instroom van studenten is groot, de interfacultaire masteropleiding staat, er zijn vijf nieuwe hoogleraren aangetrokken en de financiën zijn op orde.”

Het vindt het een goede zaak dat De Goey hem opvolgt. “Ik heb de sterke overtuiging dat bestuurlijke functies op een universiteit ook door wetenschappers worden uitgevoerd. Ik heb daar mijn steentje aan bijgedragen en nu is het de beurt aan een ander. Ik denk dat Philip de Goey een uitstekende opvolger is.”

De aftredende decaan wil eerst alle zaken op bestuursniveau ‘netjes achterlaten’ voordat hij zich gaat toeleggen op de toekomst. “Ik heb van het CvB het aanbod gekregen om voor onbepaalde tijd universiteitshoogleraar te blijven. In welke wetenschappelijke richting ik me ga begeven, weet ik nog niet. Het zal in ieder geval een uitdagend en grensverleggend vakgebied worden.”

The Executive Board appointed prof.dr. Philip de Goey as dean of the Department of Mechanical Engineering. On May 1, he will succeed prof.dr.ir. René de Borst, who will have completed his standard four-year term by then. University Secretary Harry Roumen announced the succession this week. De Goey will be appointed for a four-year term that starts on May 1, 2015.