Glazen Huis in 040

Bier drinken en liedjes aanvragen voor het goede doel

16 december - Bijna achthonderd studenten bezochten woensdag 15 december de kerstborrel die in een tent voor het Hoofdgebouw werd gehouden. Wat dit initiatief van alle studieverenigingen precies gaat opleveren voor Serious Request is nog niet bekend, want de kosten moeten nog worden weggestreept tegen de baten.

x3_s.jpg
    De kerstborrel werd woensdag goed bezocht. Foto: Bart van Overbeeke

Bouwkundestudenten Tim Alewijnse en Jeroen Stams drinken om vijf uur uur een biertje met enkele studiegenoten. Hun college is eerder afgelopen en daar maken ze dankbaar gebruik van. De twee juichen het initiatief toe, maar hebben nog wel een kritische noot. Jeroen: “Ik hoop dat de tent is gesponsord. Deze borrel had wat mij betreft ook best in een gebouw gekund.”  Tim: “Ze vragen één euro voor een biertje. Dat is wel iets meer dan bij een ‘normale’ borrel, maar twee euro had ik er ook nog wel voor betaald, hoor.”

Marleen van der Wiel, voorzitter van ID-studievereniging Lucid en mede-initiator van de kerstborrel, heeft een dag later nog geen idee wat het heeft opgeleverd. “We moeten nog lijken wat de hele borrel ons gekost heeft en dan kijken we wat er onder de streep overblijft. Samen met de opbrengst van de kerstmarkt die maandag plaatsvindt op het 18 Septemberplein, worden de revenuen van de kerstborrel donderdag 23 december aangeboden bij Het Glazen Huis.” Van der Wiel schat dat het initiatief bij elkaar zo’n achthonderd studenten heeft getrokken. (JvG/HK)

Last Wednesday, December 15, nearly eight hundred students attended the Christmas social that was held in a tent in front of the Hoofdgebouw. The event was organized by several study associations in light of Serious Request, but since the total costs and benefits are still to be calculated it is yet unclear what they raised.