Scribo ergo sum
    Philips Asia benieuwd naar plannen Chinese masterstudenten
    30 maart 2011 - Een HR-manager van Philips Research Asia Shanghai heeft begin deze maand de TU/e bezocht om de plannen te horen van dertig Chinese masterstudenten. Samen met twee Chinese werknemers van Philips Eindhoven is ze ook in Delft en Twente op zoek gegaan naar toekomstige werknemers.

De plannen van de Chinese masterstudenten zijn niet eenduidig. Een deel wil graag terug naar het moederland en een ander deel wil graag in Nederland blijven. Volgens de HR-manager zijn de studenten door hun buitenlandervaring beter in staat om onafhankelijk, creatief, zelfstandig en pragmatisch te denken.

Onder andere omdat het hoofdkantoor van het bedrijfsonderdeel consumentenproducten verplaatst is naar Shanghai zijn er de komende jaren veel vacatures te vervullen. Aanleiding voor het bezoek is de presentatie van de 3TUfederatie op de Worldexpo in Shanghai in augustus 2010. Voor Philips Asia is de tour langs Delft, Twente en Eindhoven een efficiënte manier om de doelgroep te bereiken. (NS)

On March 9, an HR manager of Philips Research Asia Shanghai visited TU/e to listen to the plans of thirty Chinese master students. Accompanied by two Chinese Philips Eindhoven employees, she also visited Delft and Twente to look for future employees.