A site is born
    TU/e staat op Lowlands met duurzaamheid
    7 april 2011 - De TU/e werkt dit jaar mee aan Llowlab, een initiatief opgezet om jongeren bewust te maken van duurzame ontwikkelingen. Rector Hans van Duijn is dit dinsdag 5 april overeengekomen met Jan Douwe Kroeske, directeur van Double 2 Mediaproducties, het bedrijf dat Llowlab produceert. Het initiatief is onderdeel van muziekfestival Lowlands en wordt nu voor de tweede keer gehouden.

“Het plan zit nog in de conceptfase en de daadwerkelijke bijdrage van de TU/e is nog niet concreet”, vertelt Ingrid de Kort van het CEC, die het project coördineert. Wel is al bekend dat Llowlab dit jaar in het teken staat van sustainovation - een samentrekking van sustainability en innovation.

Llowlab is in het leven geroepen om het vaak jeugdige publiek dat Lowlands aantrekt kennis te laten maken met duurzame innovaties. Het vindt plaats op drie kunstmatige eilandjes die in ‘Lake Lowlands’ drijven. Het is nog niet bekend welke personen of faculteiten een bijdrage zullen leveren aan deze plannen.

Lowlands is op 19,20 en 21 augustus, kaarten voor het festival zijn al uitverkocht. Aan Llowlab werken naast de TU/e onder andere ook de TU Delft en de Wageningen University mee. (GvdN)

This year, TU/e will be participating in Llowlab, an initiative set up to make young people aware of sustainable developments. On Tuesday, April 5, Rector Hans van Duijn reached an agreement with Jan Douwe Kroeske, the director of Double 2 Media Productions, which is the company behind Llowlab. The initiative is part of the Lowlands festival and will see its second edition this year.