A site is born
    Alumnus met Rubicon naar Cambridge
    7 april 2011 - Dr.ir.ing. Reinoud Lavrijsen, eind januari gepromoveerd in de onderzoeksgroep Fysica van Nanostructuren van de TU/e, heeft van NWO een Rubiconsubsidie gekregen om anderhalf jaar onderzoek te doen aan de University of Cambridge.

Lavrijsen gaat in Engeland werken aan nano-apparaatjes waarin hij de magnetische eigenschappen van elektronen in drie dimensies wil benutten.

Behalve Lavrijsen kregen nog 28 jonge onderzoekers afkomstig van andere universiteiten een Rubiconsubsidie. Maar liefst 172 wetenschappers hadden een aanvraag ingediend. Vanwege de bezuinigingen is het mogelijk het laatste jaar dat NWO deze subsidie toekent. (TJ)

Dr.ir.ing. Reinoud Lavrijsen, who received his PhD last January for his efforts in TU/e’s Physics of Nanostructures research group, was awarded a Rubicon grant by NWO for research lasting a year and a half at Cambridge University. In England, Lavrijsen will be working on nano devices in which he wants to make use of electrons’ magne-tic characteristics in three dimensions.
    Apart from Lavrijsen, 28 other young researchers from other universities were also awarded a Rubicon grant.