A site is born
    SuperTU/esday faculteit TN afgeblazen
    7 april 2011 - Uitgerekend op de vijftigste verjaardag van Technische Natuurkunde (TN), houdt de faculteit dit collegejaar geen SuperTU/esday voor de buitenwacht. De presentatie van het thema ‘renewable energy’ op 12 april is definitief afgeblazen wegens geldgebrek.

Aanvankelijk zou TN een SuperTU/esday houden op 2 november 2010. Maar die datum werd uitgesteld. Reden hiervoor zou een slecht functionerende website zijn, waardoor het aantal aanmeldingen te gering was. Bovendien was er in november ook al een groot energiecongres in Amsterdam, zo liet directeur bedrijfsvoering, ir. Tiny Verbruggen, destijds weten aan Cursor. De nieuwe datum werd 12 april.

Sindsdien lijkt de situatie behoorlijk veranderd. Op de website van de universiteit laat TN weten: “De recent gewijzigde financiële omstandigheden nopen de faculteit tot het heroverwegen van keuzes en met grote spijt moet de faculteit besluiten om deze SuperTU/esday te schrappen.”

TN kondigt aan dat de faculteit op zoek gaat naar partners, binnen en buiten de TU/e, om binnen een jaar een nieuwe gelegenheid te vinden voor een presentatie van het genereren en opslaan van duurzame energie.

Bij TN was voor het ter perse gaan van Cursor niemand bereikbaar voor commentaar. (FvO)

Precisely Applied Physics’ fiftieth birthday, the department has been forced to cancel their SuperTU/esday for the public. The presentation of the theme ‘renewable energy’ that was planned for April 12 has been definitely called off due to insufficient funds. Applied Physics said they will be on the lookout for partners within as well as outside TU/e to realize a presentation on the generating and storing of renewable energy within a year after all.