A site is born
    Koninginnedag op de TU/e-campus
    7 april 2011 - Wie uit zijn of haar dak wil gaan op Nederlandstalige muziek, kan op Koninginnedag terecht bij De Oranje De Gekste Party op het TU/e-terrein. Bij het door studenten georganiseerde feest treden onder meer de Band Zonder Banaan, WC Experience, One Two Trio en Dries Roelvink op.

De TU/e heeft nog niet eerder een evenement gehad tijdens Koninginnedag. Het feest duurt van 13.00 tot 23.00 uur en de entree is gratis. Het feest wordt gehouden op het terrein tussen het Auditorium, Vertigo en het Hoofdgebouw. Verschillende partijen aan de TU/e dragen hun steentje bij. Zo checkt de TU/e-brandweer de voorzieningen, zorgt de afdeling logistics voor de afvalbakken en houdt de beveiliging een oogje in het zeil. Voor het parkeren gelden de gebruikelijke tarieven.

Vijf TU/e-studenten hebben het evenement aanvankelijk opgezet. Omdat de anderen het te druk kregen, zijn Stijn Verstijnen (Bedrijfskunde) en Michiel Beerens (Technische Innovatiewetenschappen) nu de overgebleven kartrekkers van het feest. Verstijnen: “Het idee hiervoor ontstond na de acties voor het Glazen Huis in december. Studenten kunnen samen veel bereiken en we wilden nog eens zo’n groot evenement opzetten.” De studenten kregen toestemming van de TU/e en de gemeente, toen ze aangaven aan voorwaarden voor onder meer de veiligheid te kunnen voldoen. Verstijnen geeft aan zoveel mogelijk studenten te willen trekken en mikt op een opkomst van vijf- tot tienduizend mensen. Drankverkoop en sponsoring moeten het feest financieren. (JvG)

www.oranjedegekste.com.

Whoever is up for a day of Dutch music can join the Oranje De Gekste Party (Orange Going Crazy) on TU/e grounds on Queen’s Day on Saturday, April 30. The party is from 1-11PM and admission is free of charge. The event will be located at the area between the Auditorium, Vertigo and the Hoofdgebouw. Check www.oranjedegekste.com.