A site is born
    Nieuwe koers en nieuwe wetenschappelijk directeur Eurandom
    7 april 2011 - Eurandom, het TU/e-onderzoeksinstituut op het gebied van stochastiek, gaat zijn focus verschuiven van postdoctrajecten naar workshops en ontmoe-tingsdagen voor onderzoekers. Tevens heeft het instituut met ingang van 7 april een nieuwe wetenschappelijk directeur: prof.dr. Remco van der Hofstad.
    Prof.dr. Remco van der Hofstad. Archieffoto | Bart van Overbeeke

Het instituut is van plan minstens acht workshops per jaar te organiseren binnen de verschillende gebieden van de stochastiek. Daarbij wil het in ieder geval doorgaan met de serie workshops voor en door jonge onderzoekers die nu al loopt: Young European Stochastic Professionals. Voor de acht postdocs en promovendi die op dit moment een aanstelling hebben bij Eurandom heeft de koerswijziging geen consequenties.

Verder wil Eurandom vier maal per jaar een themamaand organiseren. Tijdens zo’n maand zullen er workshops en lezingendagen plaatsvinden, met als belangrijkste doel onderzoekers uit binnen- en buitenland samen te brengen om ideeën uit te wisselen. Op 7 april 2011 vindt de aftrap van de eerste Special Activity Month (SAM) plaats. Deze SAM is gewijd aan het thema ‘Stochastic Networks’.

Prof.dr. Remco van der Hofstad heeft met ingang van 1 april de functie van wetenschappelijk directeur overgeno-men van prof.dr.ir. Onno Boxma. Diens termijn (vijf jaar) zat erop. Van der Hofstad is hoogleraar Kansrekening bij de faculteit Wiskunde & Informatica. Zijn aanstelling als wetenschappelijk directeur van Eurandom heeft geen consequenties voor zijn functie bij W&I. (SK)

TU/e’s stochastics research institute Eurandom will be shifting its focus from postdoc courses to workshops and introductory days for researchers. As of April 7, the institute will also have a new scientific director: prof.dr. Remco van der Hofstad.