Communicatief kachelen
    Bestuur Wervingsdagen onder druk

25 mei 2011 - De organisatie van de Wervingsdagen krijgt het komend jaar mogelijk zwaar: in plaats van de gebruikelijke acht leden hebben zich tot nu toe slechts vier studenten aangemeld voor een bestuursfunctie. Het is nog niet duidelijk of door krimp van het bestuur volgend collegejaar carrière-evenementen in gevaar komen. De Wervingscommissie 2011 is nog druk op zoek naar kandidaten voor een functie bij de organisatie.

De nieuwe lichting krijgt op dit moment de taken overgedragen van het bestuur van 2011 en wordt op 9 juni officieel geïnstalleerd. Simon Bus is de nieuwe voorzitter van de Wervingsdagen en vertelt: “De nieuwe leden moeten meer werk verzetten waardoor hun normaliter parttime functie een beetje een fulltime invulling krijgt.” Het leek er al langer op dat het moeilijk ging worden om voldoende geïnteresseerden te vinden voor een functie binnen de organisatie van carrière-evenementen op de TU/e. Bus: “Een maand geleden hadden we een introductieborrel waarbij acht potentiële bestuursleden aanwezig waren, daarvan vielen er nog vier af. Vorig jaar kwamen er nog twintig studenten naar een vergelijkbare informatiebijeenkomst.”

Bus, student Werktuigbouwkunde, heeft komend jaar een uitloopjaar. De tijd de hij hierdoor vrij krijgt, wil hij aan een bestuursfunctie besteden, iets waar Bus al langer interesse voor had. Bus: “Ik heb er nog vertrouwen in dat we meer geïnteresseerde studenten kunnen vinden. Maar als dat niet lukt, wordt het een stuk zwaarder. Ik weet zelf nog niet goed hoe ik dit ga combineren met de vakken die ik nog wil halen.” De Wervingscommissie 2011 is nog bezig om met posters en flyers potentiële bestuursleden te bereiken. Normaal moet het nieuwe bestuur op 31 mei compleet zijn, maar dat komt nu wat minder strikt, zegt Bus: “Als we te weinig man hebben en iemand laat begin volgend collegejaar weten interesse te hebben in een functie dan kan dat natuurlijk.”(GvdN)

Interesse in een functie binnen de organisatie van de Wervingsdagen? Stuur een mailtje naar info@wervingsdagen.nl

The organization in charge of next year’s Recruitment Days is faced with a challenge: instead of the usual eight, this year only has four members who applied for a board position. Whether or not this will jeopardize any of next year’s career events is still uncertain. The Recruitment Committee is still looking for candidates who are interested in a position within the organisation.