Communicatief kachelen
    TU/e-wetenschappers op Holland Festival
    25 mei 2011 - Onder de titel ‘Van een andere orde’ gaat de KNAW op dinsdag 7 juni een coproductie aan met het Holland Festival. Dertig wetenschappers en kunstenaars nemen dan deel aan de één-op-één gesprekken met belangstellende bezoekers. De wetenschappers zijn lid van de KNAW of van De Jonge Akademie. De kunstenaars maken deel uit van het Holland Festival. Vanuit de TU/e zitten hoogleraar Bert Meijer en universitair hoofddocent Bettina Speckmann die dag in het Amsterdamse Trippenhuis klaar voor een gesprek.

Speckmann laat weten het een leuk initiatief te vinden, al heeft ze op dit moment nog geen idee hoe het gaat uitpakken. “Het is in ieder geval een mooie gelegenheid om eens over je onderzoek te praten en ik ben ook heel nieuwsgierig welke mensen hier op af komen.” Speckmann, die bij de faculteit Wiskunde & Informatica een Vidi-project leidt over geautomatiseerde geografische visualisatie, weet niet of er voor een gesprek met haar veel belangstelling is. “Volgende week krijgen we van de organisatie meer bijzonderheden over dit evenement te horen.” (HK)

De toegang voor de dag is gratis, vooraf inschrijven voor één of meer gesprekken is verplicht. Inschrijven kan via www.hollandfestival.nl

During the Holland Festival, TU/e scientists prof.dr. Bert Meijer and associate professor dr. Bettina Speckmann will be engaging in personal conversations with festival-goers. A total of thirty scientists and artists are taking part in the festival on June 7. The idea is a co-production of KNAW and Holland Festival.