TU/english?
    Kick-off Brains Award
    9 juni 2011 - Voor de regio die vorige week nog erkend werd als de slimste ter wereld, moet het geen probleem zijn om haar mbo-, hbo- en wo-studenten een overvloed aan vernieuwende, creatieve en maatschappelijk relevante ideeën of producten te laten spuien. Bij de Eind-hovense ideeënwedstrijd Brains Award, die 9 juni officieel van start gaat, kan die inspanning worden omgezet in klinkende munt. Aan de TU/e trapte CvB-lid Jo van Ham dinsdag de wedstrijd af.

De Brains Award, een initiatief van de gemeente Eindhoven in samenwerking met Brainport Development, wordt dit jaar voor de derde keer gehouden. Bij beide voorgaande edities waren studenten van de TU/e succesvol bij het binnenhalen van de diverse prijzen. In 2009 gingen de drie hoofdprijzen naar studenten van de faculteit Industrial Design. Vorig jaar was het wederom ‘grand slam’ voor de TU/e en ging de hoofdprijs van 6.500 euro naar oud-ID-student Werner Bastianen en waren verder Dirk van den Bekerom (TN) en Laurens van der Bel (B) succesvol voor de twee andere prijzen van 5.000 euro. Die werden respectievelijke toegekend op de gebieden ‘duurzaamheid’ en ‘leefbaarheid’. In de voorhal van het Auditorium staat momenteel een installatie van Atelier Vrijdag die bij studenten de interesse voor de wedstrijd moet opwek-ken. Via een trapje kunnen mensen hun hoofd in een grote witte doos steken. Daarin bevindt zich een caleidoscoop aan spiegels met daarop het opschrift ‘Eindeloze ideeën’ en wordt de bezoeker ook verbaal gestimuleerd. (HK)

www.brainseindhoven.nl

Voor het filmpje van CvB-lid Jo van Ham in de ‘doos’, zie: http://ow.ly/5cXhh

For a region that was proclaimed the smartest of the world only last week, it should be a piece of cake to have its students come up with a wealth of innovative, creative, and socially relevant ideas and products. The Eindhoven idea contest Brains Award, officially opening June 9, offers students a chance to make money off their efforts.
    www.brainseindhoven.nl