TU/english?
    Jos Baeten nieuwe directeur Centrum Wiskunde & Informatica
    9 juni 2011 - Prof.dr. Jos Baeten, hoogleraar Systems Engineering aan de TU/e, wordt de nieuwe algemeen directeur van het Centrum Wiskunde & Informatica (CWI) in Amsterdam. Baeten volgt op 1 oktober prof.dr. Jan Karel Lenstra op die tot aan zijn pensioen in 2012 verder gaat als onderzoeker bij het CWI.
    Foto | Bart van Overbeeke

Baeten werkt sinds 1991 aan de TU/e. Eerst als hoogleraar Theoretische Infor-matica en sinds 2010 als hoogleraar Systems Engineering. In die periode was hij twee keer decaan en twee keer vice-decaan cvan de faculteit Wiskunde & Informatica. Verder stond hij aan de basis van de onderzoeksschool IPA en het Eindhoven Embedded Systems Institute. Ook was hij wetenschappelijk directeur van het Stan Ackermans Instituut.

Het CWI omschrijft Baeten als een ‘zeer gerenommeerde onderzoeker, met een uitstekend inzicht in beide werkvelden van de wiskunde en informatica en veel ervaring in het aantrekken van externe financiering’. Peter van Laarhoven, voorzitter van het CWI-bestuur, schrijft: ‘Baeten is een krachtig bestuurder, met oog voor de mens in de organisatie’ (FvO)

Prof.dr. Jos Baeten, professor of Systems Engineering at TU/e, will become the new general director of the Center for Mathematics & Computer Science (CWI) in Amsterdam. On October 1, Baeten will succeed prof.dr. Jan Karel Lenstra, who will continue research at CWI until his retirement in 2012.