TU/english?

Feestband krijgt tent plat op Hajraatoernooi

15 juni 2011 - De 33ste editie van het Hajraa Buitentoernooi trok weer duizenden volleyballers die vanuit heel Europa naar de TU/e-campus waren gekomen om hun volleybalvaardigheden te demonstreren. En om ’s avonds flink te feesten. Dit jaar vanwege het pinksterweekeinde maar liefst drie dagen. x13_s.jpg
    Foto | Bart van Overbeeke

TU/e-student Bouwkunde Thijs Arnts is dinsdagochtend nog druk bezig met het afbreken van de feesttent. Hij zit in de organisatie en blikt tevreden terug op het weekend vol feesten en sporten. “Alleen op de zondagavond was het iets rustiger, op de vrijdag- en zaterdagavond stond de hele tent vol. Vooral de band Ruby Red kreeg de feesttent helemaal plat. Knap, vooral ook omdat de muzikanten allemaal pas rond de twintig zijn.”

Het Open NSK Grasvolleybal, dat tijdens het Hajraa Buitentoernooi werd gehouden, werd gewonnen door een team uit Israël. Per klasse werden afzonderlijke prijzen toegekend. Een bijzondere prijs was er voor de Utrechtse vereniging Protos, die maar liefst vijftien teams afvaardigde en daarmee won in de categorie ‘vereniging met de meeste teams’. Waren er eerdere jaren nog wel eens klachten van omwonenden vanwege geluidsoverlast, volgens Arnts was daar dit jaar geen sprake van. “We hebben alleen maar complimenten gekregen.”

Enige smet op het toernooi; twee personen, die niet meededen aan het toernooi, hebben op zondag rond 13.30 uur een portemonnee gestolen bij sportpark de Hondsheuvels. De twee reden op een scooter weg. Dit meldt de TU/e-beveiliging.

De TU/e-beveiliging heeft goede videobeelden en één van de twee bleek een bekende van de politie te zijn. Later op de dag, rond 15.30 uur, werd er door een andere persoon een poging tot diefstal gedaan in één van de tenten. Deze persoon slaagde niet en koos het hazenpad toen anderen hem signaleerden.

Kijk voor een uitgebreide impressie van het toernooi op Facebook (Hajraa buitentoernooi en tuecursor). (JvG)

Once again, the 33rd edition of the Hajraa Outdoor Tournament attracted thousands of volleyball players from all over Europe to TU/e campus, to display their volleyball skills. And to party the night away. This year, the event lasted three days, thanks to Pentecost.

Last Sunday around 2.30PM, during the Hajraa Tournament, two people not affiliated with the event stole a wallet from the Hondsheuvels Sports Park. They drove away on a scooter. TU/e’s security has some good footage of the perpetrators and one of them turned out to be a known offender. Later that day, around 3.30PM, another person attempted robbery from one of the tents. They didn’t succeed and ran off when spotted.