Cancan voor jarige TU/e
    Sportkaarten worden iets duurder
    23 juni 2011 - TU/e-studenten betalen in het college-jaar 2011/2012 drie euro meer voor hun studentensportkaart. Medewerkers van de universiteit gaan een tientje meer betalen. Het is één van de maatregelen die het Studentensportcentrum (SSC) neemt om de opgelegde bezuinigingen te financieren.

“Normaal gesproken verhogen we de sportkaartprijs niet twee jaar op rij”, vertelt Raymond Starke, communicatie-medewerker bij het Studentensport-centrum. Vanwege de bezuinigingen nu dus wel, waarbij medewerkers -naar draagkracht- iets meer gaan betalen dan studenten. TU/e-studenten betalen komend collegejaar 77 euro voor een jaarabonnement en TU/e-medewerkers 84 euro. Dit collegejaar betaalden beiden 74 euro.

Volgens Starke blijft het sportprogramma intact en probeert het SSC meer inkom-sten te krijgen via ‘externe partijen’. Starke doelt hiermee op inkomsten door accommodatieverhuur, diplomazwemmen en sponsoring. “We hebben dit jaar meer sportkaarten verkocht, waardoor we een groot deel van de bezuinigingen kunnen opvangen.” Andere bezuinigingen zijn al doorgevoerd. “We bekostigen de deelname aan Europese kampioenschappen niet meer en deelnemers aan het GNSK hebben zelf de helft moeten bijdragen. Ook kijken we nu kritischer naar de aankoop van materialen.” (JvG)

For the academic year 2011-2012, students will be paying an extra three euro for their students sports pass. University staff will be paying an extra ten. It’s one of the measures the Students Sports Center (SSC) to finance the imposed cutbacks.