Cursor zegt: dag!
    Bekende dief zonder naam steelt weer laptop
    30 juni 2011 - Uit de ruimte van studievereniging GEWIS is donderdag 23 juni een laptop gestolen. Op de camerabeelden die op de tiende etage van het Hoofdgebouw zijn gemaakt, staat een bekende dader. Hay Becks van de TU/e-beveiliging herkende hem direct in zijn smoelenboek waarin foto’s van veelplegers staan.

Beveiliger Hay Becks: “Dezelfde man heeft ook op 24 februari van dit jaar bij GEWIS toegeslagen. En is te zien op bewakingsbeelden die genomen zijn van een diefstal in het Matrixgebouw op 12 mei 2010. Daar haalde hij toen vier laptops weg.”

Volgens Becks is het voor de politie moeilijk de dief in de kraag te pakken, omdat er geen naam aan de dader valt te koppelen. Mogelijk kan dat in de toekomst veranderen, zodra de Nederlandse justitie overeenstemming bereikt met landen in Oost-Europa over het uitwisselen van gegevens uit hun database.

Dezelfde donderdag werd rond zeven uur nog een laptop gestolen. Dit keer bij URE in W-laag. Vermoedelijk is de dader door een openstaande deur binnengeglipt terwijl medewerkers en studenten de wekelijkse borrel bezochten. “De buitenwereld is op de hoogte wanneer er kroegavond is op de TU/e. Daar zouden de mensen op de TU/e meer rekening mee moeten houden”, aldus Becks. (FvO)

On Thursday, June 23, a laptop was stolen from the common area of student association GEWIS. Camera footage from the eleventh floor of the Hoofdgebouw shows a well-known perpetrator. Hay Becks of TU/e’s security immediately recognized the man from a picture in his repeat offender face book.