Cursor zegt: dag!

ROOD brandt een kaars bij invoering studieboete

6 juli 2011 - ROOD, jong in de SP, hield gisteravond een avondwake op het Binnenhof. Dit gebeurde tijdens het debat in de Eerste Kamer waar besloten werd tot invoering van de studieboete. x18_s.jpg
    ROOD brandt een kaars bij invoering studieboete.

ROOD-voorzitter Leon Botter: “Het verhogen van het collegegeld naar 3000 euro betekent een zwarte dag voor het onderwijs. Door deze asociale bezuiniging is studeren straks alleen nog maar voor de ‘lucky few’ met rijke ouders. Dit kabinet draagt hiermee de toegankelijkheid van het hoger onderwijs ten grave.”

Nadat de Tweede Kamer in april besloot dat studenten met meer dan een jaar vertraging fors beboet moeten worden, ging gisteravond de Eerste Kamer akkoord. ROOD herdacht tijdens het debat voor de Senaat de toegankelijkheid van het hoger onderwijs. Botter: “In januari protesteerden 20.000 studenten hiertegen, maar het kabinet weigert te luisteren. Toch is de strijd nog niet gestreden. Samen met alle studenten zullen wij actie blijven voeren voor goed en betaalbaar onderwijs, net zo lang tot het kabinet wel luistert.”

summary