Cursor zegt: dag!
    Harry Roumen voorzitter-af bij Stichting Citydynamiek
    1 juli 2011 - Universiteitssecretaris ir. Harry Roumen is per vandaag geen voorzitter meer van Stichting Citydynamiek. Het hele bestuur is afgetreden omdat er  –volgens Roumen- een ‘natuurlijk moment’ ontstond door nieuwe taakstellingen voor Citydynamiek. In het interim-bestuur zitten TU/e-collegelid mr. Jo van Ham en Fontys-collegelid drs. Nienke Meijer. Roumen wordt binnenkort voorzitter van Stichting Glow.

Stichting Citydynamiek gaat zich meer toeleggen op citymarketing, waaronder onder meer VVV-taken komen te vallen. In plaats van een bestuur komt er een raad van toezicht. Tot duidelijk is wie in die raad komen, blijft het interim-bestuur met Jo van Ham en Nienke Meijer de taken waarnemen. Volgens Roumen bieden de plannen ‘een natuurlijk moment’ om op te stappen. “We zijn samen begonnen en stoppen er nu samen mee. We hebben het lang genoeg gedaan en willen ruimte geven voor de nieuwe verantwoordelijkheden.” Roumen laat weten dat afgesproken is dat er voor de acht personeelsleden zo min mogelijk verandert.

De universiteitssecretaris kijkt met ‘veel genoegen’ terug op de dik zeven jaar waarin hij zo’n twee jaar als vice-voorzitter en daarna als voorzitter fungeerde. “Het was een fantastische en zeer leerzame periode.” Over het mooiste resultaat hoeft hij niet lang na te denken. “Glow was fantastisch, tweehonderdvijftig duizend bezoekers die naar een prachtige performance komen kijken, ook als het weer bedroevend is.” Vier van de acht bestuursleden die bij Stichting Citydynamiek actief waren, gaan binnenkort aan de slag bij Stichting Glow. Die stichting moet nog officieel worden opgericht. Roumen zal de voorzitter zijn. (JvG)

Harry Roumen ex-chairman of Stichting Citydynamiek
    As of today, university secretary ir. Harry Roumen no longer holds the chairman position at Stichting Citydynamiek (City Dynamics Foundation). The entire board resigned. According to Roumen, it was only natural due to new settings of tasks within Stichting Citydynamiek. The interim board has TU/e board member mr. Jo van Ham and Fontys board member drs. Nienke Meijer. Roumen will soon be chairman of the Glow Foundation.