En hoe is het in...?

NL | EN
    Vuurwerk voor Nieuwjaar en hoogste punt Meta Forum
    15 december 2011 - Met onder meer een vuurwerkshow vanaf het nieuwe Meta Forum luidt de TU/e op maandag 9 januari het nieuwe jaar in. Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst, in en buiten bij het Hoofdgebouw, wordt tevens het lustrumjaar afgesloten en getoast op het hoogste punt van de verbouwde vroegere W-hal. x1_s.jpg

Collegevoorzitter dr.ir. Arno Peels blikt in zijn nieuwjaarstoespraak kort terug op de hoogtepunten uit het lustrumjaar en licht de voornemens van de universiteit voor 2012 toe. Aan bod komen onder meer het vernieuwingsplan Campus 2020 en de invoering van het Bachelor College. Ook het onderwerp ‘duurzaamheid’ passeert de revue, weet TU/e-evenementenorganisator Annelies Verschuren.

De nieuwjaarsbijeenkomst vindt niet, zoals abusievelijk gemeld op de uitnodiging in het kerstpakket, plaats in het Auditorium, maar in de hal van het Hoofdgebouw. Dit met het oog -letterlijk en figuurlijk- op het gebouw Meta Forum, het eerste project uit het plan Campus 2020, dat diezelfde week het hoogste punt bereikt. Na de toespraak, rond kwart voor vijf, wordt het publiek uitgenodigd om mee naar buiten te gaan voor een toast. Op het Simon Stevinplein (het parkeerterrein aan de zuidoostkant van het Hoofdgebouw, dat die middag autovrij zal zijn) wordt het hoogste punt van Meta Forum gevierd en wordt het lustrumjaar officieel afgesloten.

Het publiek staat onder meer een muzikaal vuurwerkspektakel te wachten, dat wordt afgevuurd vanaf de bovenste verdieping van de vroegere W-hal. “Het wordt een spectaculaire show, lustrumwaardig”, belooft Verschuren, “en een aanrader voor mensen met kinderen om hen te laten meegenieten; op zo’n spektakel zullen we weer vijf jaar moeten wachten”. Ook de Tesla Coil gaat spelen; deze door TU/e-student Roy Piepers gebouwde blikseminstallatie was eerder onder meer te zien tijdens lichtkunstfestival GLOW.

De TU/e-nieuwjaarsbijeenkomst in de hal van het Hoofdgebouw, met plaats voor zo’n duizend bezoekers, begint maandag 9 januari om 16.00 uur. De receptie wordt muzikaal ondersteund door studentenmuziekgezelschap Quadrivium. Het evenement en de vuurwerkshow zijn tevens live te volgen via openwebcast.nl. (MvdV)

TU/e to celebrate New Year’s and highest point Meta Forum with fireworks

On Monday, January 9, TU/e will usher in the New Year with a fireworks show from the top of the New Meta Forum. During the New Year’s meeting the luster year will be concluded in and around the Hoofdgebouw, and there will be a toast to the highest point of the renovated W-hal.