En hoe is het in...?

NL | EN
    “Een hoogleraar heeft ons gekocht”
    16 december 2011 - Studievereniging Lucid (Industrial Design) heeft gisteren, donderdag 15 december, met de hulp van CHEOPS (Bouwkunde), GEWIS (Wiskunde & informatica) en de commissie Wervingsdagen een veiling gehouden. De studenten haalden 1050 euro op voor 3FM’s actie Serious Request. Er werden naast attributen ook dates met bestuursleden van Lucid en CHEOPS geveild. x10_s.jpg
    Een meter lange banketstaaf, flessen drank, tien meter bier van café De Spijker en een Grolschlampje zijn onder andere geveild. De dames van Lucid en CHEOPS boden aan om voor de hoogste bieder te koken. Dates met de mannen van de twee studieverenigingen gingen ook onder de hamer. Er zal ‘iets leuks’ gedaan worden. Wat dat precies zal zijn, kan de bieder later beslissen.

Bij de veiling waren ongeveer veertig mensen aanwezig, waaronder een aantal stafmedewerkers van de TU/e. Sanne van Wingen, secretaris bij Lucid, vertelt enthousiast: “een hoogleraar heeft ons, de meisjes van Lucid, gekocht!”. De hoogleraar in kwestie, prof.dr.ir. Loe Feijs (Industrial Design) heeft 35 euro neergelegd voor de kookkunsten van de dames.

Lucid haalde vorige week ook al geld op voor Serious Request door twaalf uur lang radio te maken waarbij luisteraars plaatjes aan konden vragen in ruil voor een bijdrage. De bestuursleden van Lucid gaan komende week het geld naar Leiden brengen, waar dit jaar het Glazen Huis staat. De opbrengst van Serious Request gaat dit jaar naar moeders die alleen staan in de zorg voor hun gezin omdat hun mannen zijn omgekomen of vermist tijdens een oorlog. (EdG)
    “A professor bought us”
    On Thursday, December 15, study association Lucid (Industrial Design), CHEOPS (Built Environment), GEWIS (Mathematics & Computer Science) and the Recruitment committee (‘commissie wervingsdagen’) held an auction. Students raised 1050 euro for 3FM’s Serious Request. Apart from objects, the auction included dates with Lucid and CHEOPS board members.