En hoe is het in...?

NL | EN
    Studieschuld telt zwaarder mee bij aanvraag hypotheek
    9 januari 2012 - Mensen met een studieschuld komen steeds minder makkelijk aan een hypotheek. Onder invloed van de crisis zijn de banken strenger geworden. x30_s.jpg

Dat zegt een woordvoerder van de Hypotheker tegen de NOS. “Er is altijd gevraagd of er nog extra schulden zijn. Maar wat wij het afgelopen jaar zien, is dat de studieschuld zwaarder wordt meegeteld. En dat is vooral voor starters een probleem.”
    In het verleden ging men ervan uit dat een hoogopgeleide toch wel een baan zou vinden, maar nu hypotheekverstrekkers een grotere ‘zorgplicht’ hebben, is dat volgens hem minder vanzelfsprekend.

Een studielening staat niet geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie in Tiel. Veel mensen die een hypotheek aanvragen, zouden hun studieschuld om die reden verzwijgen. (HOP)

Student loan more important when applying for mortgage
    It’s become increasingly difficult for people with student loans to successfully apply for a mortgage. Due to the crisis, banks have become more stringent.