De Big Bang van TN
    Reünie buitenlandse alumni van het eerste uur
    7 oktober 2010 - Het was even zoeken naar de juiste namen bij de juiste gezichten. Geen wonder, de meeste buitenlandse alumni van PEIAA (Philips Eindhoven International Alumni Association) hadden elkaar soms veertig jaar niet gezien. Na al die tijd waren ze vorige week in Eindhoven vier dagen bijeen voor een reünie en tal van excursies in de stad waar ze ooit studeerden.

In totaal waren 25 alumni, vergezeld van 15 partners en (volwassen) kinderen, aanwezig bij de aftrap op donderdag 30 september in De Zwarte Doos.

Een volle dag ging voorbij met het ophalen van herinneringen en foto’s. Iedere alumnus kreeg een kwartier om te vertellen wat er van hem of haar was geworden. Dat bleek heel wat. Hoogleraren, succesvolle (internationale) zakenlieden, consultants en bestuurders passeerden de revue.

Aangestoken door het feest der herkenning, is besloten om het wereldwijde netwerk aan te halen.

Alle jaargangen bij elkaar opgeteld telt de PEIAA meer dan 750 alumni van wie de meesten nog actief zijn in leidinggevende functies over de hele wereld.

Alumni-officer drs. Joost van den Brekel: “Alle gasten waren vreselijk enthousiast. Ze stelden niet alleen hun huis ter beschikking aan hun studiegenoten van destijds, maar wilden ook erg graag hun expertise delen. Het zou zonde zijn om daar geen gebruik van te maken.”

Er werden dus direct spijkers met koppen geslagen. Prof.dr.ir. Ton Backx, decaan van de faculteit Electrical Engineering, ‘adopteerde’ de PEIAA en gaat zich inzetten om het wereldwijde netwerk hechter te maken. (FvO)

Last week, dozens of foreign alumni and their families were in Eindhoven for a reunion. Some hadn’t seen each other in over forty years, after having studied Electrical Engineering together in Eindhoven for a year. The former students are united in the Philips Eindhoven International Alumni Association (PEIAA). The association has over 750 members that hold top positions in the world of science or the corporate world. During the reunion it was decided to strengthen mutual bonds and start sharing expertise, with the help of TU/e and Philips who offered the course at the time.