Biobrandstof buiten bereik
    Studenten Electrical Engineering veilig terug uit Japan
    18 maart 2011 - Studenten Electrical Engineering waren vrolijk en toch ook wel opgelucht toen ze hun dertig studiegenoten weer zagen, die terugkwamen van hun studiereis naar Japan. De groep werd gisteren (donderdag 17 maart) onthaald met mondkapjes en stralingsmeters.

x26_s.jpg
    Studenten Japanreis terug in Nederland.

De reizigers zagen zelf de humor wel in van de ludieke ontvangst. Breed lachend laten ze zich scannen op schadelijke straling. “Ik vind dit een prachtige ontvangst”, zegt Eelco van Horssen, één van de thuiskomers. “Wij hebben zelf nauwelijks iets gemerkt van de beving. Sommige studenten hebben wel wat naschokken gevoeld, maar daar merkte ik in de karaokebar waar ik op dat moment zat niets van.”
    Nadat de studenten hun koffers hebben binnen gezet en stralingsvrij zijn verklaard, drinken ze in  faculteitskroeg Walhalla een biertje op de veilige thuiskomst. Van Horssen: “Ondanks dat er bij ons weinig spanning was en de Japanners er allemaal erg rustig onder bleven,  ben ik toch wel blij om terug te zijn.”
    De groep was op het moment van de beving in het zuidwesten van het land, ver van het epicentrum. De studenten zaten sinds 24 februari in Japan en zijn daar in totaal drie weken geweest.  Lees meer over hun belevenissen op satori.thor.edu (GvdN)

Students of Electrical Engineering were happy and actually, kind of relieved when they were reunited with thirty of their fellow students upon their return from their study trip to Japan. Yesterday (March 17), the group was welcomed with surgical masks and radiation meters.