Simulatietechniek voor verbranding

Mystery Tour 2007

Citatie-index als wand
Mare blijft weekblad met nieuws
20 september 2007 - Het Leidse universiteitsblad Mare blijft wekelijks verschijnen. Dat heeft het bestuur van de Universiteit Leiden besloten. Plannen om het blad zijn nieuwsfunctie te ontnemen, gaan niet door.

In een persbericht laat het bestuur van de instelling weten ‘oprecht verbaasd’ te zijn over de commotie die in de media ontstond over de plannen rond het weekblad. Van een aanval op de onafhankelijkheid van Mare zou nooit sprake zijn geweest. Toch kiest het bestuur eieren voor zijn geld.
Wel staat het nog steeds achter het idee dat Mare een aanvulling moet zijn op de nieuwsbrief, waarvan de woordvoerder van het College van Bestuur hoofdredacteur is. ‘Ter voorkoming van doublures en uit het oogpunt van efficiëntie’ is het volgens het Leidse CvB ‘uitstekend mogelijk om een dergelijke complementaire functie in een tweewekelijks verschijnend ritme vorm te geven’. Daarom was het plan een ‘innovatief idee’, niet bedoeld als beknotting van Mare.

Mare-hoofdredacteur Frank Provoost is opgelucht. Een tweewekelijks opinieblad zonder nieuws zou volgens hem geen bestaansrecht hebben gehad. “Ik hoop dat het college ons voorlopig een jaar of vijf met rust laat.” (HOP)/.