Simulatietechniek voor verbranding

Mystery Tour 2007

Citatie-index als wand
Haperende installatie onthult lustrumcadeau Simon Stevin
20 september 2007 - Uitlaten, vuur, emmers, gieters, een cirkelzaag, bierkratten, grote dominostenen. Studievereniging Simon Stevin opende de eigen lustrumweek afgelopen maandag met een grote installatie, die via een aaneenschakeling van mechanismes het cadeau van de vereniging aan de universiteit moest onthullen. De regen en sterke wind langs het Hoofdgebouw ontregelden de ceremonie: de installatie had op vrijwel alle punten helpende handjes nodig om uiteindelijk het doek van het cadeau te trekken, een grote klok.
Op dinsdagmiddag werd laserquest gespeeld in de W-hal. Foto: Irene Wouters

Het uurwerk krijgt een plaats op het grasveld tussen het Hoofdgebouw en Vertigo. Maar nu nog niet, want de klok is nog niet af. “Daar wordt aan gewerkt”, zei Jorine Heling, voorzitter van Simon Stevin, bij de onthulling. Onderdelen van de lustrumweek zijn onder meer een diner voor studenten en medewerkers, een laserquestcompetitie in de W-hal, een borrel op de middenberm van de Montgomerylaan en een feest in de Effenaar, samen met de eveneens vijftigjarige studieverenigingen Japie en Thor. Simon Stevin wordt op 30 oktober officieel vijftig.

Foto: Peter Spijker