Super TU/esday tele-operations

Industriële landschappen

Veertien edities Virus
Voorzitter Nijmeegse studenten-vereniging voor de rechter

4 oktober 2007 - Twee leden van de Nijmeegse studentenvereniging Carolus Magnus moeten op 3 december voor de rechter verschijnen. De aanklacht: wederrechtelijke vrijheidsberoving. Het tweetal zou op 4 november 2006 een vrouwelijk bestuurslid van Ovum Novum, de andere grote Nijmeegse gezelligheidsvereniging, belet hebben om de sociëteit te verlaten van negen uur ’s ochtends tot drie uur ’s middags. De studente deed aangifte; de twee Carolusleden vonden dat hun actie een onschuldige grap was. Na een langdurig vooronderzoek trekt de officier van justitie echter een andere conclusie. De aangeklaagde Carolusleden, van wie er een onlangs praeses is geworden van de gezelligheidsvereniging, zijn verbaasd. ‘Ik kan me niet voorstellen dat er wat uitkomt’, laat hij weten op de website van Vox, het blad van de Radboud Universiteit Nijmegen. Woordvoerder Madeleen Roelofsen van de Arnhemse rechtbank benadrukt dat er een zeer grondig onderzoek aan de dagvaarding vooraf is gegaan. Na het politieonderzoek zijn zowel de verdachten als meerdere getuigen nog verhoord door de rechter-commissaris./.