Super TU/esday tele-operations

Industriële landschappen

Veertien edities Virus
Studentenwintersport weer een stukje groter
8 oktober 2007 - De Studenten-wintersport, een georganiseerde ski- en snowboardreis voor studenten die in 2002 in Eindhoven is ontstaan, mikt dit jaar op duizend deelnemers. Maximaal is er plaats voor twaalfhonderd wintersportliefhebbers. De inschrijving voor de reis van 18 tot en met 27 januari naar het Franse Les Menuires, is vorige week begonnen. x4_s.jpg

Het aantal deelnemers aan de reis groeide tot nu toe ieder jaar. Het eerste jaar gingen 66 studenten mee, vorig jaar reisden 914 Nederlandse studenten uit negen studentensteden naar het Franse Risoul. Dit jaar sloot de studentensportbond van Utrecht zich aan bij de Stichting Studentenwintersport, waarmee het aantal aangesloten sportkoepels op tien komt.
Wie voor 22 oktober boekt, krijgt een vroegboekkorting van 20 euro op een basisprijs van 339 euro. Inschrijven is mogelijk tot 27 november, en kan via de Stuwi-website. Tijdens de reis vinden ook de Nederlandse Studenten Ski Kampioenschappen plaats.
Volgens stichtingvoorzitter en Technische Bedrijfskundestudent Erwin Brouwer rolde uit de deelnemersenquête van vorig jaar een 8,3 als gemiddelde beoordeling voor de organisatie. De enige wens die de deelnemers nog hadden: een beter skigebied, en daar zouden ze best wat meer voor willen betalen. Brouwer: “Dit jaar gaan we naar een van de beste skigebieden in Frankrijk en is de reis ietsje duurder dan vorig jaar.”