Super TU/esday tele-operations

Industriële landschappen

Veertien edities Virus
Bunkerfestival op 8 mei 2008
9 oktober 2007 - Er is een datum vastgesteld voor het Bunkerfestival: 8 mei 2008. Op het gratis festival presenteren de verenigingen zich die sinds kort allemaal samen in De Bunker zitten. Ook zullen er acts van buiten De Bunker optreden die passen onder de noemer ‘studentenfestival’. “Wat in De Bunker zit, is uniek in Nederland. Dat willen we laten zien, en dat Eindhoven ook echt een studentenstad is”, vertelt voorzitter van het festival Karen van Kerkhof. x6_s.jpg
De Bunker.

Tot voor kort zaten in De Bunker alleen de drie gezelligheidsverenigingen Demos, SSRE en het ESC, maar daar zijn vorige maand de culturele verenigingen bijgekomen. Alle grote clubs hebben hun medewerking al toegezegd, laat Van Kerkhof weten. Doelgroep van het Bunkerfestival zijn studenten en de overige bewoners van Eindhoven.

Over de programmering kan ze nog niet veel zeggen, behalve dat er natuurlijk een afsluitend feest zal zijn. “We laten de verenigingen heel erg vrij om zich te presenteren zoals ze zelf willen”, aldus de voorzitter. Verder streeft het festivalbestuur ernaar om ook een podium met bands op te nemen.

Voorlopig is het festival eenmalig. Maar Van Kerkhof sluit niet uit dat, mocht het festival een succes zijn, er een groep mensen opstaat die er een jaarlijkse traditie van wil maken.