Super TU/esday tele-operations

Industriële landschappen

Veertien edities Virus

Stampen, beuken en hakken bij Thor

10 oktober 2007 - Mannen schijnen altijd een beetje kind te blijven. Wie op woensdag 10 oktober rond de middagpauze achter gebouw Potentiaal van de faculteit Elektrotechniek ging kijken, kon niet anders dan deze stelling beamen. Geheel volgens de jaarlijkse traditie van studievereniging Thor van Elektrotechniek traden negen groepjes eerstejaarsstudenten (vooral mannen dus) aan om met bruut geweld oude televisies in een oogwenk tot gruis te slaan. x7_s.jpg

Binnen vier minuten moesten ze zoveel mogelijk materiaal van de tv door een vierkant gat van zeven bij zeven centimeter proppen. Daarbij was alles geoorloofd, met als enige voorwaarde dat de beeldbuis heel moest blijven.
Dat het er niet zachtzinnig aan toe ging, moge duidelijk zijn. De stukken printplaat, kluwens elektrische bedrading en plakken plastic vlogen letterlijk in het rond. “Bijna alle eerstejaars doen elk jaar mee aan deze wedstrijd”, licht Joost Brilman, commissaris onderwijs van Thor, toe. “Het is binnen de vereniging inmiddels zo bekend, dat iedereen met oude tv’s komt aanzetten.”