Demos-president Thomas Bolster denkt dat de ‘word lid’-campagne volgend jaar zeker in herhaling gaat. De leden van de drie gezelligheidsverenigingen in De Bunker liepen de eerste twee dagen van de Intro in een roze shirt met de opdruk ‘word lid’. Pas op dag drie mochten ze aan de introgangers kenbaar maken van welke vereniging ze waren. Deze krachtenbundeling wordt in andere steden al langer succesvol toegepast. Naast deze campagne heeft Demos dit jaar ook een extra sterke promotiecommissie ingezet voor de werving, om te voorkomen dat er weer maar 35 man instroomden, zoals vorig jaar. De club telt nu 221 leden, vertelt de president, en blijft qua ledental min of meer stabiel.
“We laten zien dat je best bij een traditionele vereniging kunt komen zonder suf te zijn”, vertelt ESC-president Hover over de wervingsaanpak van zijn club. “We proberen de vooroordelen te ontkrachten.” Dat deed Eindhovens oudste studentenvereniging met een pr-campagne rond de woorden geil, stout, ervaren en sexy. Dat leverde 63 nieuwkomers op, tien meer dan vorig jaar. Geen spectaculaire aantallen, maar wel genoeg voor ‘een stijgend ledenaantal’, vertelt Hover. Het totale aantal ESC’ers staat nu op 279.
Volgens ab actis (secretaris) van SSRE Marieke Oosterbaan blijft haar vereniging de grootste studentenvereniging van Eindhoven, met een ledenlijst met daarop 308 namen. Dit ondanks de wat lage aanwas. Oosterbaan is hier niet bezorgd over. Ze gaat ervan uit dat de instroom genoeg is om de omvang op peil te houden./.
|