Krachtpatsertje Industrial Design

Op zoek naar de opvolger van de Blu-ray disc

Verrassend moderne expo van ‘oude kunst’
Bomvolle eerste Ladies Career Night
28 februari 2008 - Wees efficiënt en gedisciplineerd, zoek een partner die je steunt, leer je kinderen zelfstandig te zijn en geniet van het werkende bestaan. Dat was één van de kernboodschappen van de Leuvense professor Sabine Van Huffel. Maandag 25 februari gaf ze een lezing over vrouw, gezin en wetenschap tijdens de eerste Ladies Career Night aan de TU/e.
Foto: Bart van Overbeeke

Prof.dr.ir. Sabine Van Huffel, hoogleraar en rectoraal adviseur gelijke kansen en diversiteit, weet waarover ze praat als het gaat om de combinatie werk en privéleven. In negen jaar kreeg ze zes kinderen, van wie zoon Adriaan op tweejarige leeftijd overleed. In dezelfde periode werkte Van Huffel zich aan de universiteit omhoog van assistent naar hoogleraar. Zeker geen makkelijke opgave, maar wél te doen, benadrukte ze. Dit mede dankzij goede kinderopvang, steun van haar partner en niet te vergeten eigen gedrevenheid.

Rozemarijn Schalkx van Studium Generale, die de Ladies Career Night mede organiseerde, vond Van Huffels lezing erg inspirerend. De prof was één van de dertien uitgenodigde carrièrevrouwen met wie studentes en medewerksters van de TU/e, onder het genot van een driegangenmenu, konden kennismaken.

Met ongeveer zestig aanmeldingen zat de avond in de University Club bomvol, aldus Schalkx, en de reacties waren overwegend positief. Als het aan haar ligt, krijgt het initiatief zeker een vervolg, maar een evaluatie met het mede organiserende Women In Science network Eindhoven (WISE) staat nog op de rol./.