Krachtpatsertje Industrial Design

Op zoek naar de opvolger van de Blu-ray disc

Verrassend moderne expo van ‘oude kunst’
BMT viert tienjarig jubileum met vrienden
28 februari 2008 - Een feestje vier je met je vrienden, vinden ze bij Biomedische Technologie. Daarom pakt de tienjarige faculteit op donderdag 20 maart groots uit met een afwisselend programma vol activiteiten voor verschillende doelgroepen.

‘BMT 10 jaar springlevend!’ is het motto van de faculteit, die een decennium geleden als eerste in Europa van start ging met een vijfjarige opleiding op het gebied van de biomedische technologie. Deze kwam voort uit de TU/e-faculteit Werktuigbouwkunde, waarbinnen begin jaren negentig de eerste studierichting ontstond die meer de ‘biokant’ opging: Werktuigkundige Medische Technologie. Inmiddels bestaat BMT tien jaar en zwaaide de faculteit in die periode zo’n tweehonderdvijftig afgestudeerden uit.

Het tienjarig bestaan wordt op 20 maart stevig gevierd. Op het programma staan onder andere een ‘luxe ontbijt’ in De Zwarte Doos, een lezing van prof.dr. Peter Katona (één van de grondleggers van de biomedische technologie), de expositie ‘Binnenste Buiten’, een workshop over molecular imaging, een Loesje-workshop en een rondleiding door de diverse laboratoria van BMT. Wie net wat meer spanning zoekt, kan zich bij studievereniging Protagoras wagen aan een bungeejump. De faculteit besluit de dag met een feest in de wintertuin van Sofitel Cocagne, met onder andere een optreden van bigband Studentproof.

Voor de meeste activiteiten op BMT’s verjaardagsfeest is aanmelding vooraf verplicht. Zie http://tienjaar.bmt.tue.nl/ voor het volledige programma en meer informatie./.