Kunstwerk veranderd in paaseieren

Wetenschappers moeten zich ontwikkelen

Bruggen bouwen van Lego
Springen voor het lustrum
20 maart 2008 - Zo’n 75 studenten en enkele medewerkers van de faculteit Biomedische Technologie springen vandaag vanaf een zestig meter hoge kraan bij het Hoofdgebouw naar beneden. Het bungeejumpen, georganiseerd door  studievereniging Protagoras, is onderdeel van de viering van het tienjarig bestaan van de faculteit Biomedische Technologie, dat als thema heeft ‘Springlevend’. x1_s.jpg
Foto: Bart van Overbeeke

De wind is weliswaar hard en koud bij het Hoofdgebouw, maar net niet hard genoeg om het springen af te blazen, laat de organisatie weten. Wel waaide een partytent bijna weg, die daarna snel is afgebroken.

BMT viert het lustrum met studenten, alumni, medewerkers, maar ook met externe doelgroepen zoals eerstegraads docenten uit het voortgezet onderwijs, basisschoolkinderen uit de hoogste groepen en relaties. Op het dagprogramma staan een ontbijt, verschillende lezingen, een workshop ‘molecular imaging’, een Loesje-workshop en workshops voor basisschoolleerlingen, rondleidingen en natuurlijk een uitverkocht ‘knalfeest’ tot middernacht, in de Wintertuin van Sofitel Cocagne.

Het onderwijs ligt vanwege de feestelijkheden een dag stil bij BMT.