Kunstwerk veranderd in paaseieren

Wetenschappers moeten zich ontwikkelen

Bruggen bouwen van Lego
Koude Dommelloop met studenten als winnaars
27 maart 2008 - Verkleumd door de kou en erg blij met het halen van de finish. Dit gold voor de meeste van de 54 deelnemers aan de Dommelloop, die gisteravond gelopen werd. Aan de wedstrijd, die atletiekvereniging Asterix jaarlijks organiseert, deden voornamelijk TU/e-medewerkers en -studenten mee. Ook enkele mensen van Fontys hadden zich ingeschreven. x7_s.jpg
Foto: Bart van Overbeeke

De deelnemers liepen een parcours van 3.100 meter (twee rondes) of van 7.750 meter (vijf rondes). Op de lange afstand won Erik Brouwer in een tijd van 28 minuten en 53 seconden. Iris Wijsman finishte als eerste bij de vrouwen op die afstand. Jan Wera zette de beste tijd neer bij de mannen op de korte afstand en Marjon van Ginneken liet de vrouwen achter zich op de 3.100 meter.

Alle genoemde winnaars zijn studenten van de TU/e. Volgens Nick Jenniskens van de organisatie waren het geen recordtijden, maar hebben de deelnemers wel goed gelopen.