‘Brug slaan tussen Nederland en Bosnië’

Aluminium editie van Kolonisten

Koninginnedag in Eindhoven
TU/e-mobiel op Duitse tentoonstelling
24 april 2008 - De toekomst van autotechnologieën en -ontwerpen in Nederland. Dit onderwerp staat centraal op een tentoonstelling in het Verkeerscentrum van het Deutsches Museum in München. De TU/e levert hier een belangrijke bijdrage aan door het demomodel van de ‘de auto van de toekomst’ te tonen.

De aandrijving en de ophanging zijn daarbij gevisualiseerd. Tevens staat er het schaalmodel van het exterieur. De tentoonstelling is een initiatief van het Nederlandse consulaat. De Nederlandse automotive branche heeft een goede naam in Duitsland. Studenten en medewerkers van Werktuigbouw-kunde werkten van 2005 tot 2007 met de universiteiten van Delft en Twente aan het ontwerp van de futuristische auto. De resultaten waren in 2007 op de AutoRAI te zien. Het ontwerp laat een zuinige en comfortabele auto zien. Erwin Meinders en Rokus van Iperen van Werktuigbouwkunde hebben het aandeel van de TU/e in Duitsland verzorgd. Ook ontwerpen van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en van het bedrijf Modesi waren te bezichtigen. Modesi ligt op het TU/e-terrein, maar is een zelfstandige onderneming. De tentoonstelling loopt tot 15 mei. /.