‘Brug slaan tussen Nederland en Bosnië’

Aluminium editie van Kolonisten

Koninginnedag in Eindhoven
Verjaardagsfeestje universiteit ‘uitverkocht’
24 april 2008 - Ruim vijfhonderd aanmeldingen had de universiteit gistermorgen al binnen voor de viering van de 52ste Dies Natalis, morgenmiddag in de Paterskerk aan de Tramstraat. Vorig jaar bleef de teller bij ongeveer driehonderd steken, voor zo’n 530 beschikbare plaatsen. Het thema, Logistics, operations and information systems, slaat blijkbaar aan.

Annelies Verschuren, van bureau Promoties en Plechtig-heden, is blij met het hoge aantal. “Het past bij het streven om het bedrijfsleven meer bij de universiteit te betrekken”, vertelt ze. Het merendeel van de aanmeldingen komt dan ook uit het bedrijfsleven. Verder zijn er stoelen vrij voor de commissaris van de Koningin Hanja Maij-Weggen en de nieuwe burgemeester Rob van Gijzel.

Ter gelegenheid van de Dies deelt Dienst Interne Zaken namens de universiteit room- en chocosoes-jes uit. Vanaf tien uur liggen er zo’n vierduizend van de gebakjes klaar, verspreid over alle kantines. Ook de koffie en thee zijn dan gratis. Tot half twaalf, daarna kost de koffie weer gewoon dertig cent./.