Simone de Waart: ‘D-compose!’

Irritaties bij tv-gebruikers

Demos in eendenpak
Bedrijfskundestudente Marjan van Stratum wint SLF Afstudeerprijs
8 mei 2008 - Marjan van Stratum heeft de SLF-afstudeerprijs gewonnen, met haar afstudeerwerk getiteld ‘The design of a performance measurement model based on service level agreements’. Ze kreeg de prijs, duizend euro en een oorkonde, op 24 april tijdens een SLF-congres in Ermelo.

Van Stratum, die Technische Bedrijfskunde (TB) studeerde, deed haar afstudeerwerk bij de serviceorganisatie van Stork Food Systems. Dit bedrijf levert alle machinerie benodigd voor kippenslacht, en houdt die draaiende. Daarvoor heeft het bedrijf ‘service level agreements’ met klanten. De TB-studente ontwikkelde hiervoor een kwaliteitsmetingsmodel, zodat Stork in de peiling kan houden of ze ook waarmaken wat ze beloven.

De jury loofde vooral de praktische toepasbaarheid van het onderzoek van Van Stratum. /.