Buddyproject Bouwkunde schept contact

Sputterende plasma’s

Bunkerfestival zonnig verlopen
TU/e-studente voorzitster ISO
15 mei 2008 - Merel van Wanrooij (21), derdejaars studente Technische Bedrijfskunde op de TU/e, is vorige week tot voorzitster van het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) verkozen.

Het ISO omschrijft zichzelf als de grootste landelijke studentenorganisatie van Nederland.

Merel laat weten dat de organisatie haar vooral heeft gekozen vanwege haar ‘open en enthousiaste uitstraling’. De studente zat in het bestuur van de borrelruimte van studievereniging Industria en is actief in damesdispuut l'Attaque Attique. Ze ziet het als een grote uitdaging om zich voor ISO in te zetten. “Ik wilde volgend collegejaar iets anders doen en heb gekeken wat er allemaal is. Omdat deze bestuursfunctie verder van mijn studie af staat, verwacht ik er veel van te kunnen leren. Het is goed om die verantwoordelijkheid te krijgen en iets te kunnen betekenen voor studenten in Nederland.”

Het nieuwe bestuur wordt 28 juni officieel beëdigd. Merel vervangt de huidige voorzitter Bastiaan Verweij. Vier twintigjarigen staan haar bij in het leiden van het ISO. Volgens de organisatie is daarmee het jongste bestuur ooit gekozen. Merel zet haar studie een jaar stil om zich vol op haar voorzitterschap te storten. Waar ze zich concreet op gaat toeleggen, weet ze nog niet. “Er ligt al een beleid voor 2008 en met het nieuwe bestuur schrijven we het beleid voor 2009. Ik vind het belangrijk dat de kwaliteit van het onderwijs wordt gewaarborgd.” Ook contact met de lidorganisaties en aandacht voor internationalisering zijn aandachtspunten voor de studente. “En Eindhoven zal ik uiteraard niet vergeten.”/.