Buddyproject Bouwkunde schept contact

Sputterende plasma’s

Bunkerfestival zonnig verlopen
Eureka!Cup in Evoluon
15 mei 2008 - In het Evoluon vindt donderdag 22 mei de finale van de Eureka!Cup 2008 plaats. Schoolteams uit de eerste drie klassen van het vwo strijden om de ereplaatsen van deze landelijke ontwerpwedstrijd. De hoofdprijs is een missie op zee.

De Eureka!Cup heeft tot doel leerlingen kennis te laten maken met techniek en toepassingen van natuurwetenschap. De wedstrijd staat dit jaar in het teken van water. Afgelopen weken hebben 3300 scholieren uit het hele land meegedaan aan de voorselectie. Ze moesten dingen ontwerpen zoals een onderwaterhotel, een drijvende woontoren, of een innovatief dak om wateroverlast te voorkomen. Ook hebben de teams zich bezig gehouden met een eigen filmproductie over water.Het spektakel in het Evoluon begint om 10.30 uur en duurt tot een uur of vier.