Buddyproject Bouwkunde schept contact

Sputterende plasma’s

Bunkerfestival zonnig verlopen
CHEOPS lanceert ontwerpwedstrijd ‘groene brug’ voor Campus 2020
15 mei 2008 - Studievereniging CHEOPS van de faculteit Bouwkunde lanceert deze week ‘ProjectB’, een ontwerpwedstrijd waarvoor studenten worden opgeroepen een gebouw te ontwerpen dat op de plek van de ‘groene brug’ moet komen.

Deze brug over de Dommel, vlak bij het Auditorium, was vroeger de belangrijkste toegangsweg naar het TU/e-terrein. Sinds de aanleg van het Limbopad in 2001 heeft de brug geen functie meer.

Volgens Wouter van Niel, namens het bestuur van CHEOPS betrokken bij de organisatie van de ontwerpwedstrijd, is het zonde dat er nu niets met de groene brug gedaan wordt. Het College van Bestuur (CvB), dat onder de noemer Campus 2020 het TU/e-terrein voor het jaar 2020 volledig wil moderniseren, is volgens hem nauw betrokken bij de wedstrijd. “Dit initiatief past helemaal in de geest van Campus 2020. We willen de campus een levendige en inspirerende uitstraling geven”.

De wedstrijd begint met een open ronde, waarbij alle studenten een conceptueel ontwerp mogen indienen. Een deskundige jury kiest vervolgens een aantal concepten, die voor maart volgend jaar worden uitgewerkt tot een daadwerkelijk ontwerp.

De initiatiefnemers hopen dat het winnende ontwerp binnen een paar jaar gerealiseerd kan worden. Van Niel: “Dan moet er wel een geschikt ontwerp tussen zitten, maar daar heb ik wel vertrouwen in.”

Tijdens een tweetal lezingen op woensdag 14 mei was het CvB vertegenwoordigd door Herman Rikhof, projectleider van Campus 2020. Docent bouwkunde Jacob Voorthuis verzorgde de andere lezing in de trappenzaal van Vertigo./.