Op zoek naar de juiste timing

Bijzondere bijbanen van studenten

Kater na race in betonkano
Studenten leren brandjes blussen
22 mei 2008 - Zo’n dertig studenten van Scheikundige Technologie leerden woensdag 21 mei hoe ze een brandje kunnen blussen. Ook andere studenten en medewerkers die toevallig passeerden, mochten oefenen. Op de parkeerplaats bij Helix werden onder toezicht van de brandweer brandjes gesticht, die vervolgens met behulp van brandblussers moesten worden gedoofd.
Foto: Bart van Overbeeke

De brandweer demonstreerde ook nog even wat het effect is als je water op brandende olie in een pan gooit. Een grote rookwolk was het gevolg. Het initiatief van de oefening komt van de commissie Milieu, Veiligheid en Onderwijs van de Chemiewinkel. Volgens Benny Luijsterburg, pr-functionaris van de chemiewinkel, is het nog afwachten of het initiatief een vervolg krijgt. “Ik begreep van de brandweer dat er zo wel veel brandblussers leegraken.” Volgens Luijsterburg is het puur toeval dat de oefening nu wordt gehouden, na de brand in Delft.