Op zoek naar de juiste timing

Bijzondere bijbanen van studenten

Kater na race in betonkano

Zonnige vooruitzichten voor dancefeest Club 040

22 mei 2008 - Op editie 1 stortregende het en waren er desondanks zo’n tweeduizend bezoekers. Editie 2 van dance-event Club 040, vanavond, heeft het weer gelukkig wel mee. Het KNMI verwacht temperaturen van boven de twintig graden en blauwe luchten. Studentenvereniging SSRE, de organisator, verwacht dus een vol Stadhuisplein. Bezoekers moeten wel op tijd hun avondeten binnen hebben: het feest begint al om 18.00 uur. x1_s.jpg
Club040, vorig jaar. Foto: Bart van Overbeeke.

En om 23.00 uur stoppen de dj’s - Eric Valentine, Sidney Samson en Skitzofrenix - er alweer mee. SSRE kiest bewust voor het relatief vroege tijdstip, zodat het feest mooi past in het ritme van studenten die op donderdag op Stratumseind gaan stappen. “Studenten die naar Stratumseind gaan, gaan rond half tien. Nu kunnen ze wat eerder komen, en staat er al een feestje in de stad”, aldus Marieke Oosterbaan van SSRE. Bovendien loopt de vergunning maar tot 23.00 uur.

SSRE richt zich overigens uitdrukkelijk niet alleen op studenten. De vereniging heeft posters opgehangen en geflyerd op de TU/e, op Fontys en op de Design Academy, maar ook in de binnenstad. “We richten ons op een veel breder publiek. We willen zo laten zien dat studentenverenigingen meer doen dan alleen in hun sociëteit feestjes bouwen.” Bij de voorgaande editie bestond meer dan de helft van het bezoek uit niet-studenten, vertelt Oosterbaan. “Dat is precies wat het gaaf en uniek maakte.”

De toegang tot Club040 is gratis. Café Thuys zorgt in samenwerking met SSRE voor de drank. Een biertje kost vanavond op het Stadhuisplein twee euro, voor zeven uur is het de helft.