Op zoek naar de juiste timing

Bijzondere bijbanen van studenten

Kater na race in betonkano
Studenten organiseren sportdag voor Center Parcs

28 mei 2008 - Ongeveer duizend personeelsleden van Center Parcs waren dinsdag 27 mei te gast op het TU/e-terrein voor hun jaarlijkse sportdag. Het evenement werd georganiseerd door een vijftigtal vrijwilligers van de Eindhovense studentensportverenigingen. In ruil kregen zij van Center Parcs een financiële bijdrage voor hun vereniging. x8_s.jpg
Foto: Bart van Overbeeke

Vorige week vrijdag verrees op het grasveld achter De Traverse een enorme rood-witte tent. Die bood onderdak aan de medewerkers van het vakantiepark die vanuit Nederland, België, Duitsland en Frankrijk naar de campus waren gekomen.

In teamverband kwamen diverse sporten aan bod, waaronder volleybal, darts, badminton, rolstoelbasketbal, tafeltennis en zwemmen. Buitensportvereniging All Terrain organiseerde een 'outdoor challenge', met inbegrip van een tokkelwedstrijd, waarbij de deelnemers zich aan een kabel over de Dommel moesten verplaatsen. Volgens organisator Geert van Gerwen, zelf lid van voetbalvereniging Pusphaira, hadden 1250 mensen zich ingeschreven: “Er zijn nu iets minder mensen doordat een aantal bussen vaststond in de file.” De aanwezige deelnemers vermaakten zich kostelijk met onder meer een acrobatenact op het podium naast de tent.

Het was de eerste keer dat studenten op deze wijze geld verdienden voor hun sportvereniging. Van Gerwen hoopt vaker dit soort activiteiten te kunnen organiseren: “Het is leuk om te doen en het levert ook nog wat op voor ons.”